In Shiseido, Tsubaki is totally different from Camellia

Goto Island

昔のジェームス・ブラントの曲が使われていた頃のことしか知りません。先日、頼んでいるシャンプー&トリートメントが届かず、どこかでもらった椿のサンプルを使う機会がありました。五島椿のオイルを使用しているらしいことは知っていたので期待も大きかった。ですが、感想はなんじゃこりゃでした。

人によって好みは違うし、合う物も違うのは承知しています。だけど、明らかに髪がバサバサになりました。これだったら、お湯だけで洗った方が良さそうな気がします。売れてるのかと思ってたけど、まやかしでしょうか?値段を考えれば当然ですけどね。ただ、五島列島の椿油ではこんなことにはなりません。ドラッグストア等にも出回っている大島椿よりも色が薄く、液体もさらっとしていて、べたつきがない。とても良い香りがするオイルです。髪につけるとサラッサラ。主に行った時にまとめて買っていたので、値段もドラッグストアの大島椿より安めでした。東京からですと、九州展でまとめ買いするかネットで買うかになりますね。おすすめです。

とにかく資生堂のTSUBAKI程度の仕上がりでは、五島の椿オイルの良さが殺されているのが明確です。島の産業のためにも喜ばしいことのはずが、評判悪化や環境破壊にまでつながるのではないかと心配になってきました。おそらく今後空前の大ヒットなんてことにはならなそうなので、iPodの研磨は燕市だよとか、亀山モデルといったiFactory的な事態に陥ることがないだけラッキーなのかもしれません。いいんだか、悪いんだか。

祖母の家から車で10分もしない所にも、椿がたくさん生えている場所がありました。昔は自然そのままでしたが、今では観光用に整備されており、気づいたら椿オイルトリートメントを受けられるスパができておりました。次の機会にでも行ってみたいです。

おまけ

Then
寒々しいPVがナイスだった’You’re Beautiful’

Now
目指すはタフガイイメージがかしら。この方は元軍人でした。野営なんてお手の物でしょうね。

—–
Jame Blunt’s classic song ‘You’re beautiful’ was featured in Japanese TVCF for shampoo called ‘Tsubaki’. The CF itself is georgious but the product is really bad, I think. What’s worse is they added a copy that this product features camelia oil from Goto islands, Nagasaki prefecture. The tiny island is famous for camellia and a premium quolity product made by camellia. Also, it’s the place where my father was born and bread. So I worry about this collaboration could be a bad reputation for people living in the island. I’m a big fan of their camellia oil (not this shampoo) and it’s really good. If you have any chance to try it, I’m 100% sure this is a go!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s