The thing called shoegazer

これは2008年のフジにて、マイブラが音を出した瞬間。前夜祭終わりの方のリハ模様です。この時の興奮は、ぶっちゃけ本番よりもよく覚えています。

そうなんですよ。今週はマイブラ単独なんです。この当時はまさか、再び東京で彼らのライブを観ることになるとは思っていませんでした。トーキョーロックスなんて中途半端なイベントで、さらに再来日なんてもっての他です。正直言って、この体調不良下で一番単独を見たくないバンドです。フジ本編でのあのラスト。音の大きさは問題ありません。ただ、組み合わせと長さに人間の感覚を麻痺させる何かがありました。私は自分がどこにいるのかわからなくなりました。具合が悪くなった人もいたでしょう。あれを今やられたら、きっと吐くか倒れるかのどちらかですね。新譜なんて、手をつけてません。楽しみです。

咳をしすぎて、その衝撃で脳みそ、喉、肺、首が腫れてる感じです。わかります?


まったく、当時の私の服も笑えます。でもこんな風に化学的に溶ける感じですよね。

—–
The announcement from My Bloody Valentine surprised many music fans yesterday. Luckily enough, the band will hit Tokyo this week! It’s been 5 years last time MBV played at Fuji Rock. I’m still sick but so excited!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s