Think of olives that was served with wine


朝のコーヒー、休日昼のワイン、夜のビール。
私はこれがおいしければ幸せです。肉魚より葉っぱだし、とても安く済みます。

もし私が会社を持っていたら、朝ご飯の時間を設けたいなと思いました。外国の会社によくあると思うんだけど、ベーグルやマフィン、サラダ、フルーツとフレッシュジュース、おいしいコーヒー&紅茶がダイニングみたいな部屋に用意してあって、出社したら雑談しながらみんなで食べるあれ。少し早く出社することになるけれど、朝から晩までヘドロみたいな物を摂取している若手スタッフに正しい朝を見せる機会になるし、食器のあれこれや季節感、他人との会話みたいな感性や一般常識を身につけるのにもいいかもしれない。現実的には、もし食費に困っているスタッフがいても1食はまともに食べられることと、自然な和気あいあいを生めると思っています。

日本の社会には余裕がない。みなさん、小さな自分の立場を守るのに必死なところが痛々しいです。私はもっとリラックスしていたいですね。ワインについてきたオリーブに喜んで、「マティーニ飲みたくなるから、もう止めてくださいよ」とニヤニヤするくらいに。

—–
Good coffee in a morning. Good wine during a day of the weekend. And beer at night. These are things that always makes me happy! If I owned a company, I would have breakfast time before work for all employees! So everyone can start a day with good feeling!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s