Danger days

私の目に世界はこう見えます。
西からは猛毒入り黄砂、東からは金の亡者が残した負の遺産。危険だわ。放射能は青のイメージです。チェレンコフの光も完璧な青=キタノ・ブルーですからね。そして、今更「東日本総退避もありうる」って…。かいわれ食べパフォーマンスとか、水飲みパフォーマンスとかしないのかね。廃屋の原子炉に吹かれて「安全です!」ってやつ。いいんじゃない?

今朝は青島サンの名台詞について考えました。
事件がせめて会議室で起こっていたらどんなに幸せか。国会は学級会じゃないですよ。トホホです。学級会の方がよっぽどコツコツと課題をクリアしているし、国会はバカバカお金を使って行われる救いようのない学校のPTA会議みたい。

—–
Poisoned yellow sand from the west, and radiation from the east. I see the world like this.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s