Cheese and red wine at Toshi Yoroizuka

たまにはいいでしょ?ナイスタイミングで今日は雛祭りだし。
夕ご飯をパスしてデセール・タイム。ケーキ系をきちんとリサーチしてくれている友達が気にしていたトシ・ヨロイヅカさん。平日だと待たなくても入れるみたい。

わたくし、ピスタチオアイスに目がないもので、ついムースが乗ったものを頼んでしまった。ゴルゴンゾーラ味が濃いガトーと絡んでおいしさ倍増。周りに落とされたナッツ類まで激ウマでした。このナッツなら、テレビ観ながら5000円分くらい食べちゃいそうだねーと苦笑い。デザートというより、デザート前にあるチーズみたいな気分の一皿だった。

ミッドタウンのお店は、黒を貴重にしたカウンターのみのスタイル。カフェというよりバーという表現がぴったり。

濃い味のチーズなのでワインがぴったり。ワインマスターでは決してないけど、シャブリが好きだし、赤でもなぜかブルゴーニュが好きです。帰りには、つまみ食い用の焼き菓子もいくつか買っておいた。たまにはいいんですよ。だって、雛祭りだし。だけど、雛祭りになるとママンのうなちらしが食べたくなります。

—–
March 3 is the girl’s festival known as Hina-matsuri in Japan. So girls should be celebrated! We went to a fancy patisserie Toshi Yoroizuka to have some great déssert. Félicitations!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s