Don’t build a wall, stay open-minded

2年前くらいに強制的に園芸部加入をしたものの、一度も活動をしていません。いつの間にかUFOオカルト秘密結社座談会になってしまうかもしれません。虫嫌いだからいいんだけど、スイカの収穫を夢見ていたのが惜しい。

今はブラック企業の使い途と、いろいろな垣根を取っ払うことについて考える日々を過ごしています。このiPhone写真はそんなことを考えながら歩いていた時に撮ったもの。こんな都心部にここまで立派な木の塀を巡らせるとは、さすがに数ある使途不明金生産が主事業の組織だわと思った場所です。ただし、木に罪はありません。ただ垣根を作って、物事に限界を設置するのは当事者たちなんだと思いました。誰の得にもならないのに、何のためかしら?当事者の小さな地位を守りたいと思う傲慢さでしょうね。

とにかく、いろいろな人や物を受け入れないといけないと私は思うのです。Open-mindedでね。

http://youtu.be/qJs3KjTKVoY

—–
Found big trees in the center of Tokyo. Who did build such a big wall here? We need to stay open-minded.

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s